O postanowieniach, a raczej przemyśleniach noworocznych pisałam już w poprzednim moim poście na blogu Ocean i kałuża, a postanowienia noworoczne.

Tym razem chciałam się zastanowić nad stroną praktyczną postanowień i nad tym co nas najbardziej nurtuje: co zrobić, aby o postanowieniach noworocznych nie zapomnieć  już w ciągu kilku pierwszych tygodni nowego roku??

Oto 4 sposoby, na pomyślne zrealizowanie  postanowień noworocznych:

  1. Określ dokładnie co byś chciała robić. Samo „zapiszę się na angielski”, „zacznę biegać”, „będę czytać książki” oznacza tylko tyle, że zaczniesz to robić. Tak postawiony cel może powodować ciągłe odkładanie go na później, gdyż powstaje złudne wrażenie, że mamy jeszcze dużo czasu. W takiej sytuacji, nawet jeśli zaczniesz biegać, to jednocześnie możesz zaraz przestać, gdyż nie będziesz mieć żadnej motywacji, aby to kontynuować.
  2. Osadź postanowienie w czasie. Ustal sama ze sobą kiedy dokładnie zaczniesz go realizować oraz ile czasu tygodniowo chcesz na niego poświęcić. „Pierwszy trening zrobię 2 stycznia i będę biegać dwa razy w tygodniu”. „Na angielski zapiszę się 15 lutego na semestr zimowy, na zajęcia 1 raz w tygodniu”. „Do końca stycznia wyszukam szkolenie dla kobiet prowadzących biznes i przeznaczę na niego 3 dni z mojego urlopu”. Najlepiej ustaw alarm w telefonie na ten dzień, z opcją powtarzania co 10 minut. Gwarantowane, że nie zapomnisz, a każda próba zignorowania spowoduje u Ciebie wyrzuty sumienia.
  3. Określ jaki dokładnie efekt chcesz uzyskać. Czy widzisz różnicę pomiędzy tymi dwoma zdaniami: „Zacznę się odchudzać” i „W tym roku schudnę 6 kg” ? Pierwsze zdanie w najlepszym wypadku zmobilizuje Cię do rozpoczęcia odchudzania. Do postanowienia z drugiego zdania musisz się przygotować, wybrać dietę, ćwiczenia fizyczne, ale przede wszystkim masz wizję. Wiesz, że za 12 miesięcy będziesz 6 kg chudsza, a to znaczy, że wymienisz część ubrań, że będziesz uśmiechnięta, energiczna, znajomi będą Cię pytać jak to zrobiłaś, itp. Uświadomienie sobie efektu, czy konsekwencji daje naprawdę poważnego kopniaka motywującego 🙂
  4. Twoje postanowienie musi być ambitne, ale realne. Jeżeli wracasz z pracy  o 18.00, a w domu czekają na Ciebie dzieci, deska do prasowania i inne obowiązki, to musisz pomyśleć realnie. Nawet jeśli ambitnie zaczniesz chodzić na aerobik na 21.00 kiedy dzieci pójdą spać, po miesiącu będziesz wykończona i zaczniesz spóźniać się do pracy. Lepiej od razu mierzyć siły na zamiary i ustalić trening w sobotę i niedzielę. W sobotę dłuższy, połączony z sauną, a w niedzielę krótki, poranny, zanim rodzina wstanie z łóżek. Realne? Na pewno tak, a do tego przyjemny i dający Ci coś więcej niż tylko wykańczającą gimnastykę: poczucie, że prowadzisz zdrowy styl życia.

Tak to jest z tymi postanowieniami noworocznymi, że na koniec roku, niezrealizowane, stają się przedmiotem naszej frustracji. Czy 4 powyższe sposoby Ci pomogą? Tego nie wiem. Ale życzę Ci, abyś znalazła w sobie siłę i motywację do wszystkich wyzwań jakie czekają Cię w przyszłym Roku! Niezależnie, czy zaczniesz go z postanowieniami czy bez 🙂

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Ta strona używa tzw. ciasteczek. Więcej informacji.

Ciasteczko (formalnie HTTP Cookie, w skrócie ang. cookie, tłumaczone czasem jako plik cookie) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną.


Źródło: wikipedia.org


Więcej informacji: http://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

Zamknij