1. Zadbaj o kondycję

Nie tylko po to, żeby dobrze wyglądać, ale przede wszystkim po to, żeby dobrze się czuć. Jeśli jednym z Twoich postanowień noworocznych było „zacząć ćwiczyć”, a jeszcze tego do tej pory nie zrobiłaś, teraz właśnie jest najlepszy moment. Wiosna tuż tuż, a pierwsze promienie słońca za oknem na pewno dodadzą Ci motywacji.

Ja oczywiście polecam bieganie, gdyż daje bardzo dobre efekty kondycyjne, a nie potrzeba do tego nic oprócz dobrych butów i chęci. Pisałam o tym tutaj: Bieganie- o co ten szum? i tutaj: Rozgrzewka- czy warto ją odpuszczać?

DSC_4186

  1. Zadbaj o ciało

Pierwszym krokiem do tego jest oczywiście sport, o czym pisałam wyżej. Ale nie tylko. Może Twoje włosy wymagają kuracji po zimie, a cera trochę poszarzała i przydałaby się wizyta u kosmetyczki? Pamiętaj, że wszelkie zabiegi pielęgnacyjne na ciało wpływają także na Twoje samopoczucie, a więc korzyść jest podwójna 🙂

  1. Zadbaj o zdrowie

Brak świeżych owoców i warzyw oraz słońca sprzyja powstawaniu niedoborów witaminowych w organizmie. Dobrym sposobem na ich uzupełnienie jest tzw. surówka piękności. Przepis znany jest i stosowany od lat. Ja nauczyłam się go przyrządzać od mojej mamy. Zaletą tej „surówki” jest to, że codziennie możesz ją komponować z nieco innych składników oraz, że jest bardzo smaczna i sycąca.

Wieczorem do miski wsyp garść płatków owsianych lub żytnich, zalej kilkoma łyżkami wody wraz z 1 łyżeczką miodu. Rano natomiast trzeba do tego zetrzeć marchewkę, pół jabłka, wycisnąć sok z cytryny, a resztę składników dodać według uznania: orzechy, owoce (mogą być mrożone), żurawinę, nasiona dyni, słonecznika, otręby. Jeśli nie jesteś na diecie, to także oliwę z oliwek najwyższej jakości. Można dodać kilka kropel wit. D.

Po miesiącu zobaczysz efekty na włosach, paznokciach i skórze 🙂

  1. Zaplanować majówkę i inne długie weekendy

Zrób to już teraz, gdyż w kwietniu wszystkie kwatery będą pozajmowane.

Nieważne co wybierzesz: weekend w Krakowie, spacer po sopockiej plaży, a może trafisz na jakiś tani lot do jednej z europejskich stolic. Ważne, aby już teraz rozpocząć sezon wakacyjny, wyjechać w inne miejsce, złapać dystansu, pospacerować. O korzyściach płynących z weekendowych wyjazdów pisałam tutaj.

  1. Zmienić coś w mieszkaniu

Wystarczy wazon z kwiatami, aby poczuć wiosnę w domu. Dla mnie tulipany, narcyzy, żonkile nieodmiennie kojarzą się z wiosną. Bardzo lubię na nie patrzeć i właściwie nie wiem jak to się dzieje, ale dodaje mi to energii 🙂

Ale żeby poczuć odświeżenie możesz zmienić ustawienie mebli, czy zakupić kolorowe poduszki na kanapę. W kuchni możesz ustawić doniczki  z zasianymi samodzielnie ziołami- dzięki nim także poczujesz wiosnę, a dodatkowo zdrowy dodatek do potraw będziesz mieć pod ręką.

zrob

  1. Kup sobie nowe okulary i nowe buty

Dla mnie osobiście zakup nowych butów i okularów jest niezbędny na wiosnę, jeśli chcę się poczuć świeżo. Ale jednocześnie może to być jedyny wydatek. Kurtkę i żakiet z poprzedniego sezonu, wystarczy zanieść do pralni, stare dżinsy pociąć według obecnych trendów (zobacz tutaj) i gotowe! Niewielkim nakładem można stworzyć całkiem odmieniony look.

  1. Kup sobie książkę

To jest skuteczny sposób na miłą odmianę i relaks niezależnie od pory roku. Jeśli ostatnie miesiące były dla Ciebie ciężkie i pracowite, a teraz potrzebujesz odmiany, to zastosuj wszystkie powyższe porady, a na koniec kup sobie nową, pachnącą książkę, usiądź w fotelu z nowymi poduszkami i… czytaj. Oczywiście od czasu do czasu spoglądając na piękne tulipany w wazonie 🙂

A jak jest u Ciebie? Czy masz swoje wiosenne rytuały? Jeśli tak, to podziel się nimi z nami i zostaw swój komentarz. A jeśli nie, to udostępnij ten post swoim znajomym 🙂

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Ta strona używa tzw. ciasteczek. Więcej informacji.

Ciasteczko (formalnie HTTP Cookie, w skrócie ang. cookie, tłumaczone czasem jako plik cookie) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną.


Źródło: wikipedia.org


Więcej informacji: http://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

Zamknij